<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d4665157727541778045\x26blogName\x3dSofia+Karlsson+-+Fotografering\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://borttaget.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dsv\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://borttaget.blogspot.com/\x26vt\x3d1741898608365677827', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
Follow on Bloglovin

Sofia Karlsson !

Släng gärna in en Kommentar !

Ålder: 20år

Fotohemsida: SofiaKarlssonFoto
Twitter: Fiaakarlsson
Instagram: FiaaKarlsson

Kamera: Nikon D7000
Objektiv: Sigma 50mm DG MACRO,
Tokina 16.5-135mm

Bildprogram: Adobe Photoshop CS 5
Ritplatta: Wacom Bamboo Fun

Kontakt: Sofia.j.Karlsson@hotmail.com


Arkiv !

Nöje och Underhållning
Dressyr !
torsdag, maj 02, 2013 - 16:19 *  0 kommentarer

Idag måste varit den mest onödigaste skoldagen någonsin, kommer till skolan och första lektionen är inställd på grund av nationella prov. Så börjar inte nästa lektion förrän flera timmar senare, så sätter mig och börjar skriva på min engelska i stället som jag ska komplettera lite saker på. Sen kommer andra i klassen och säger att eftermiddagslektionen också är inställd, vilket sen även bekräftades av ett mail från läraren. Så då blev det att gå ner och äta lunch för att sedan åka vidare till stallet lite tidigare än vanligt.

När jag väl ska ta in hästen vägrar skiten att komma... Så försöker få in honom i över en timme med godis så dom andra två visade allt hur snälla och lyda dom var. Medan Kalle bara stod och tittade på med säkert avstånd från mig. Så tillslut fick jag plocka in dom andra två hästarna, så Kalle blev helt ensam och lät honom stå kvar ute en stund som straff innan jag plockade in honom och släppte ut dom andra igen. Vilket inte var någon höjdare för Kalle! Då jag redan var super sur på hästen kände jag ändå att han skulle få jobba extra hårt bara för det. Så vi red ner till Rose-Marie för att slippa bli störda på ridbanan, vilket känns super skönt då ingen annan rider där förutom just Rose-Marie och Wiman's men dom är Kalle så van vid så då bryr han sig inte särskilt mycket. Men i alla fall, fick bli mycket galopp denna gång. Även övningar i omvänd galopp och det var ingen höjdare när det skulle bytas från höger varv till vänster när han gick i höger galopp, då han är så himla svag i den galoppen. Så han fuskade och gjorde fina galoppombyten i smyg efter halva svängen. Medan ifrån vänster varv till höger i vänster galopp gick betydligt bättre, men det vet jag redan då han ibland rids i vänster trots att han går i högervarv med dom andra.

När jag väl har ridit klart så beslutar jag mig för att mocka upp i hagen, då den blir så galet ful efter vintern. I alla fall allt det synliga som ligger längst ner i hagen fick åka ner i skottkärran. Så blev en del gånger fram och tillbaka till dynghögen. Tror även Tarmen var väldigt tacksam för att jag mockade då hon varje gång efter jag plockat upp och gått iväg och kommer tillbaka släppt en ny skit precis där jag blivit färdig haha.