<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d4665157727541778045\x26blogName\x3dSofia+Karlsson+-+Fotografering\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://borttaget.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dsv\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://borttaget.blogspot.com/\x26vt\x3d1741898608365677827', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
Follow on Bloglovin

Sofia Karlsson !

Släng gärna in en Kommentar !

Ålder: 20år

Fotohemsida: SofiaKarlssonFoto
Twitter: Fiaakarlsson
Instagram: FiaaKarlsson

Kamera: Nikon D7000
Objektiv: Sigma 50mm DG MACRO,
Tokina 16.5-135mm

Bildprogram: Adobe Photoshop CS 5
Ritplatta: Wacom Bamboo Fun

Kontakt: Sofia.j.Karlsson@hotmail.com


Arkiv !

Nöje och Underhållning
Fel sadel !
söndag, maj 05, 2013 - 21:27 *  2 kommentarer

Åkte ut till stallet efter fikat hos farbror. Men när jag väl kom fram stod bara Hannas två hästar och hängde vid ingången, så kikade in i stallet och såg att hästens grejer var borta. Då Cissi och hennes två busungar var ute på en liten sväng med honom. Moa var super stolt som hade lyckats få honom att hoppa över hinder som inte var högre än 30cm och det är inte direkt svårt med en häst som har minst 100cm långa ben haha. Men sen så tog jag honom på en lugnare sväng efter grusvägen eftersom jag ändå behövde fördriva lite mer tid innan jag skulle vidare till Rose-Marie. Men då jag blev tvungen att rida i galopp sadeln då Moa alltid rider i den, då hon har för korta ben för att rida i en normal sadel än så länge. Redan när jag hoppade upp så kände jag hur fel det var. Min första kommentar var "gud vad jag hatar den här sadeln", Cissi bara skratta och bara "nej den är den bästa". Bara för hon aldrig ridit i en normal sadel haha.

Sen blev det vidare in på grusvägen till Rose-Marie och när jag väl öppnar dörren blir jag attackerad av en liten vovve. Liten omställning från hennes stora som alltid skällde ut en trots att den älskade när man kom, till den lilla som bara stod och viftade på svansen och skulle bli klappat. Sen fick vi ropa in en liten kissemiss, eller okej en stor hårboll smal men galet med hår hade den iaf. Som då skulle ha specialmat och sen sin spruta. Som var med nål som skulle stickas i nacken, jag som hade hoppats på att det bara skulle vara en spruta som man skulle spruta in något i munnen på den. Men det var en riktig med nål, men katten var i alla fall super snäll. Han slutade inte ens att äta medan jag stack sprutan i nacken på honom. Så jag ska nog klara att ta hand om honom när hon åker bort sen. Sen är det dock fem katter till som ska matas och hästarna ska passas, men det är bara mysigt! För Rose-Maries katter gillar mig i alla fall och då gillar jag dom haha.